Communicatie
Op deze pagina vindt u meer informatie over veilig mailverkeer met onze inwoners en ondernemers.
Uw berichten overzichtelijk in een berichtenbox via jeleefomgeving.nlWij verwerken uw aanvraag via de portal jeleefomgeving.nl. In jeleefomgeving.nl heeft u alles rond uw vergunningaanvraag overzichtelijk bij elkaar in een berichtenbox. Berichten van de gemeente en berichten en documenten die u zelf aan de gemeente heeft gestuurd. Zo ontstaat er een overzichtelijk digitaal dossier van uw aanvraag.
Wat is jeleefomgeving.nl?
Doet u een aanvraag of melding? Gemeente Eijsden-Margraten maakt gebruik van jeleefomgeving.nl. Via deze portal communiceert de gemeente met u via een veilige, digitale omgeving. Alle berichten over uw melding of aanvraag kunnen we zo op een veilige, centrale manier verzamelen en versturen.
Hoe werkt het?
Verwacht u een bericht over een aanvraag of melding? Bijvoorbeeld over een vergunning? U krijgt een e-mail van noreply@jeleefomgeving.nl als er een nieuw bericht voor u klaarstaat in de berichtenbox van jeleefomgeving.nl.
Hoe opent u het bericht?
- Klik op de button in de e-mail.
- U ziet een pagina waar u een code moet invullen.
- U krijgt een e-mail met een code. Vul deze code in op jeleefomgeving.nl.
U bent ingelogd. U kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.
Wilt u op een ander moment uw berichten lezen of reageren? Dat werkt zo:
Ga naar jeleefomgeving.nl
- Vul uw e-mailadres in.
- U krijgt een e-mail met een code. Vul deze code in op jeleefomgeving.nl.
- U bent ingelogd. U kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.
Heeft u vragen?
Heeft u een vraag over jeleefomgeving.nl? Bel dan tijdens de openingstijden met de gemeente Eijsden-Margraten via 043 458 8488, of stuur een e-mail naar: info@eijsden-margraten.nl.
Zoekt u een bekendmaking of de documenten die zijn gepubliceerd bij een bekendmaking? Op onze website vindt u een overzicht van de bekendmakingen gemeente Eijsden-Margraten.
Zivver een beveiligd mailsysteem voor het delen van vertrouwelijke informatie. U kunt zelf ook berichten sturen naar de gemeente met Zivver. Zivver-berichten zijn versleuteld. Dat betekent dat alleen u en de gemeente ze kunnen lezen. Uw vertrouwelijke informatie is dus veilig.
Waarom Zivver?
Gegevens over uw gezondheid of over uw financiële situatie zijn voorbeelden van privacygevoelige en/of vertrouwelijke informatie. Of unieke identificatienummers, zoals een burgerservicenummer.
Hoe moet ik een bericht via Zivver openen?
U heeft geen account nodig om berichten die via Zivver verstuurd zijn te openen of te beantwoorden.
Heeft u een mail ontvangen van de gemeente via Zivver? Klik in de mail op de knop ‘Open bericht’. U wordt automatisch doorgestuurd naar de beveiligde webpagina van Zivver. Uw bericht kan daar op verschillende manieren beveiligd zijn: versleuteld met een sms-code, toegangscode of verificatiemail. Dat is voor extra beveiliging en zorgt ervoor dat alleen u het bericht kunt openen.
Heeft u een bericht met een toegangscode ontvangen?
U kreeg deze code via de post, telefonisch, persoonlijk of in een aparte e-mail. Klik op 'Open bericht' in de e-mail en voer de toegangscode in om het te lezen. Geen toegangscode ontvangen of werkt de code niet? Neem dan contact op met de afzender van het bericht.
Verificatiemail
Een e-mail kan beveiligd zijn met een verificatiemail. Klik op 'Vraag code aan' en gebruik de eenmalige code uit de nieuwe e-mail om het bericht te openen.
Een bericht beantwoorden via Zivver?
Op een beveiligde webpagina van Zivver leest u het bericht dat u heeft ontvangen. Op die webpagina kunt u ook reageren op het bericht:
- Klik op de knop ‘Beantwoorden’
- Typ in het antwoordveld uw reactie
- Wilt u een bijlage toevoegen? Klik op het paperclip-icoontje
- Klik op ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.